Nesnelerle Kodluyorum. I code with objects
Okul Öncesi Öğretmenimiz Fatma Köksal kuruculuğunda başlanılan e-Twinning Projesi sınıf öğretmenimiz Bahriye Tuğ'un katkıları ile yürütülmektedir.
1. Algoritma ve Sıralama Oyunları (1.
Hafta)
• Etkinlik: Çocuklar bir
arkadaşlarına veya bir oyuncak
bebeğe talimatlar vererek belirli bir
yolu takip ettirir. (Örneğin: "İleri git,
sağa dön, iki adım ilerle")
Kazanım: Sıralı düşünme ve
algoritmik yaklaşımı öğrenme
2. Kodlama Kartları ile Yönlendirme (2.
Hafta)
• Etkinlik: Renkli ok kartlarıyla bir
başlangıç noktasından hedefe ulaşma
oyunu oynanır.
• Kazanım: Kodlamanın temel
kavramlarını tanıma ve yönlendirme
becerilerini geliştirme
3. Bee-Bot veya Basit Robotlarla
Kodlama (3-4. Hafta)
• Etkinlik: Bee-Bot (veya benzeri
oyuncak robotlar) belirli bir yolda
ilerletilir. Çocuklar, düğmelere basarak
robotu hedefe ulaştırmak için komut
verirler.
• Kazanım: Komut verme
problem çözme ve hata ayıklama
becerileri kazanma
4. Kağıt Üzerinde Kodlama (5. Hafta)
Etkinlik: Çocuklar basit bir
labirent veya şekil üzerinde yön
oklarını kullanarak bir karakteri hedefe
ulaştırmaya çalışır.
Kazanım: Planlama, dikkat ve
odaklanma becerileri geliştirme
5, Kodlama ile Hikâye Oluşturma (6.
Hafta)
• Etkinlik: Çocuklar belirli bir
siraya göre karakterlerini
yönlendirerek bir hikâye oluştururlar.
Örneğin, "Kırmızı top önce sağa gitti,
sonra yukarı çikti ve eve ulaştı."
Kazanım: Olay sıralama,
yaratıcılık ve algoritmik düşünme
becerilerini geliştirme
Değerlendirme ve Sonuç:
• Çocukların kodlama mantığını
anlaması gözlemlenerek
değerlendirme yapılır.