T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / KORKUTELİ - Yaşar Yalçın İlkokulu

Nesnelerle Kodluyorum-I code with objects- e-Twinning- Fatma Köksal-Bahriye Tuğ

Nesnelerle Kodluyorum. I code with objects

Okul Öncesi Öğretmenimiz Fatma Köksal kuruculuğunda başlanılan e-Twinning Projesi sınıf öğretmenimiz Bahriye Tuğ'un katkıları ile yürütülmektedir.

 

1. Algoritma ve Sıralama Oyunları (1.

Hafta)

• Etkinlik: Çocuklar bir

arkadaşlarına veya bir oyuncak

bebeğe talimatlar vererek belirli bir

yolu takip ettirir. (Örneğin: "İleri git,

sağa dön, iki adım ilerle")

Kazanım: Sıralı düşünme ve

algoritmik yaklaşımı öğrenme

 

2. Kodlama Kartları ile Yönlendirme (2.

Hafta)

• Etkinlik: Renkli ok kartlarıyla bir

başlangıç noktasından hedefe ulaşma

oyunu oynanır.

• Kazanım: Kodlamanın temel

kavramlarını tanıma ve yönlendirme

becerilerini geliştirme

 

3. Bee-Bot veya Basit Robotlarla

Kodlama (3-4. Hafta)

• Etkinlik: Bee-Bot (veya benzeri

oyuncak robotlar) belirli bir yolda

ilerletilir. Çocuklar, düğmelere basarak

robotu hedefe ulaştırmak için komut

verirler.

• Kazanım: Komut verme

problem çözme ve hata ayıklama

becerileri kazanma

4. Kağıt Üzerinde Kodlama (5. Hafta)

Etkinlik: Çocuklar basit bir

labirent veya şekil üzerinde yön

oklarını kullanarak bir karakteri hedefe

ulaştırmaya çalışır.

Kazanım: Planlama, dikkat ve

odaklanma becerileri geliştirme

 

5, Kodlama ile Hikâye Oluşturma (6.

Hafta)

• Etkinlik: Çocuklar belirli bir

siraya göre karakterlerini

yönlendirerek bir hikâye oluştururlar.

Örneğin, "Kırmızı top önce sağa gitti,

sonra yukarı çikti ve eve ulaştı."

Kazanım: Olay sıralama,

yaratıcılık ve algoritmik düşünme

becerilerini geliştirme

 

Değerlendirme ve Sonuç:

• Çocukların kodlama mantığını

anlaması gözlemlenerek

değerlendirme yapılır.

 

15-04-202515-04-2025

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 15.04.2025 - Güncelleme: 15.04.2025 19:23 - Görüntülenme: 22
  Beğen | 2  kişi beğendi

Etiketler :
e-Twinning,